لوگو تعمیرگاه خودرو سورنا

نحوه تعمیر سانروف بنز چگونه است؟

نحوه تعمیر سانروف بنز چگونه است؟
نحوه تعمیر سانروف بنز چگونه است؟
آنچه در این مقاله می‌خوانید

در ادامه این محتوا از وب سایت سورنا سعی داریم در مورد نحوه تعمیر سانروف بنز (Benz sunroof repair) بیشتر صحبت کنیم. اما پیش از هرچیز نیاز است که به طور خلاصه بدانید سانروف چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ همان طور که می‌دانید، سانروف‌ها پنل‌هایی شیشه‌ای، فلزی و یا حتی پارچه‌ای هستند که در قسمت سقف خودرو جای گرفته‌اند و وظیفه تسهیل کردن عبور و مرور نور و جریان هوا به داخل کابین را بر عهده دارند. با تنظیم درست این قطعه می‌توان میزان نور و هوای ورودی به داخل کابین خودرو‌ها را به خوبی تغییر داد.

گفتنی است که تمامی سانروف ها به دو صورت دستی و یا خودکار و الکترونیکی قابل تنظیم و همچنین باز و بسته شدن هستند. به این ترتیب راننده یا دیگر کاربران می‌توانند در صورت نیاز، این پنل را از روی سقف کنار بزنند و از ورود هوای تازه یا نور خورشید به داخل کابین لذت ببرند. برای آشنایی با نحوه تعمیر سانروف بنز ، ابتدا با ما همراه باشید تا انواع سانروف بنز را بشناسیم.

انواع سانروف بنز

انواع سانروف بنز

 

قبل از اینکه به توضیح روش تعمیر سانروف بنز بپردازیم، لازم دانستیم تا شما علاقمندان را با انواع سانروف‌ بنز آشنا کنیم. سانروف ها در دسته‌های گوناگونی قرار می‌گیرند که به شرح زیر می‌باشند:

لازم به ذکر است که انواع مختلف سانروف با توجه به نوع خودرو بر رویشان نصب می‌شود.

۱.سانروف های داخلی: این نوع سانروف ها به فرم کشویی باز و بسته می‌شوند و معمولا پانلشان در حد فاصل بین قسمت داخلی و قسمت خارجی سقف اتومبیل‌ها قرار می‌گیرد.

۲.سانروف های تفکیک پذیر: این نوع از سانروف ها نیز دارای ابعاد وسیعی هستند و نحوه طراحیشان به گونه‌ای است که قابل جدا شدن از سقف اتومبیل هستند؛ در واقع به همین خاطر با عنوان سانروف تفکیک‌پذیر شناخته می‌شوند.

۳.سانروف های پاپ آپ: درپوش این نوع سانروف ها با حرکت دادنشان به سمت بالا باز می‌شود؛ در واقع صفحه‌های آن‌ها فقط رو به بالا باز می‌شوند.

۴.سانروف های فلودینگ: این نوع سانروف ها نیز دارای سطحی از جنس پارچه هستند؛ بنابراین پس از گشودن سانروف های فلودینگ، حتما باید پارچه را جمع کنید. سازوکار این نوع سانروف ها، آن ها را به عنوان سانروف های جمع‌شونده نیز معروف کرده است.

۵.سانروف های اسپویلر: این نوع از سانروف ها را می‌توانید پانل‌هایی در نظر بگیرید که صفحه‌شان در قسمت خارجی سقف اتومبیل تعبیه شده‌است و به صورت کشویی باز و بسته می‌شود.

ویژگی کلی سانروف ها

معمولا سانروف ها را به جهت دریافت بهتر میزان تابش نور و همچنین وضوح بیشتر در دیدن قسمت خارجی اتومبیل، از جنس شیشه تولید می‌کنند؛ اما خب برخی ازآن‌ها پارچه‌ای هستند و در قسمت‌های مخصوصی از سقف خودرو‌ها تعبیه شده‌اند. البته برخی دیگر از سانروف ها نیز دارای صفحه‌های شیشه‌ای ثابت و غیر متحرکی هستند که ورود بیشتر نور به فضای داخلی خودرو‌ها را آسان‌تر می‌کند.

گفتنی است که تعمیر سانروف بنز آن هم در این نوع، کمی دشوار‌تر از سایر انواع سانروف هاست.

دقت کنید که سانروف بنز می‌تواند در اثر عوامل مختلفی دچار اشکال شود؛ که حتما باید جهت بهره‌گیری از عملکرد درست آن، در اسرع وقت نسبت به تعمیر محصول اقدام نمایید.

نحوه تعمیر سانروف بنز

نحوه تعمیر سانروف بنز

 

حال که با انواع سانروف بنز آشنا شدید، می‌توانیم برخی از مشکلات و خرابی‌های رایج این محصول را عنوان کنیم و بهترین راهکار تعمیر سانروف بنز را به شما عزیزان ارائه دهیم.

۱.شل شدن شیشه سانروف

اگر می‌خواهید شیشه سانروف خودروی بنزتان را همانند سابق ثابت و محکم در جای خودش قرار دهید، باید پیچ‌ و مهره‌هایی که در محل اتصال شیشه به دریچه سانروف هستند را بررسی و مجددا سفت کنید. اگر سانروف مورد بررسی جزء سانروف های چسبی یورتان بود، می‌توان فقط با مقداری چسب آن را دوباره در جای خودش ثابت نگه دارید. در این حالت سعی کنید برای ممانعت از هرگونه فرسایش و خرابی سانروف، از راه‌هایی ساده همچون گریس‌کاری و یا روغن‌کاری استفاده کنید.

۲.خرابی کابل‌های سانروف

توجه کردن به سیم‌ها و کابل‌های بخش سانروف بسیار ضروری است. معمولا کابل‌هایی که در قسمت جعبه دنده خودرو تعبیه شده‌اند و بر روی موتور قرار دارند، دائما با هم در ارتباط ‌اند و اگر در مسیر اتصالشان با یکدیگر برخورد کنند،ممکن است فرسوده و یا ضعیف شوند؛ حتی ممکن است همین اصطکاک‌های طولانی مدت سبب قطع شدن سیم‌ها شود. اگر مشکل این نوع سیم‌ها جدی بود، سعی کنید تعمیرشان را به دست تعمیرکاری ماهر بسپارید.

۳.از دست دادن کارایی سانروف

اگر کارایی اصلی سانروف دچار مشکل شد و دیگر قابل استفاده نبود، ابتدا فیوز را چک کنید؛ چون ممکن است به دلیل تعلل در روغن‌کاری، فیوز دچار انفجار شده‌باشد. گاهی هم ممکن است که این مشکل الکتریکی از طرف کابل‌ها و یا قسمت سوئیچ یا موتور سانروف باشد. اگر خودتان بررسی موتور سانروف را بر عهده گرفتید، احتمالا در دستیابی به آن دچار مشکل شوید؛ البته می‌توانید برای سهولت در روند تعمیر سانروف بنز، موتور برخی از آن‌ها را در قسمت پشتی بخش کنسول قرار دهید.

۴.بروز نشتی در سانروف

مشکل بروز نشتی در سانروف های جمع شونده و داخلی تقریبا برجسته‌‌‌تر است. حل کردن این مشکل علاوه بر اینکه سبب صدا‌گیری سانروف می‌شود و صدای چکیدن آب و یا باران را به داخل محیط خودرو راه نمی‌دهد، باعث می‌شود که حین بارش و یا شست‌و‌شوی خودرو، قطره‌های آب بر روی سرنشینان نچکد. برای حل کردن مشکل نشتی در سانروف اول باید چفت و بست اطراف صفحه شیشه‌ای را بررسی کنید و در صورت شل بودن موم و مهره، آن‌ها را سفت نمایید.

حال اگر شیشه سانروف دچار شکستگی و یا ترک خوردگی شد، می‌توانید برای ترمیم آن از نوعی سیلیکون استفاده کنید. بخش‌های آبگیری و زه‌کشی سقف نیز باید وارسی شود؛ اگر این بخش‌ها دچار انسداد شده‌باشند، حتما باید این مشکل را حل کنید. معمولا علت ایجاد چنین نقصی کشویی بودن سانروف است؛ چرا که به هنگام بستن سانروف بخشی از آن بسته نمی‌شود؛ به همین خاطر در این قسمت‌ها بخشی سینی مانند تعبیه شده که مانع ورود آب به داخل خودرو می‌شود. برای جلوگیری از هرگونه نشتی و تعمیر آن، این سینی و متعلقاتش حتما باید به خوبی بررسی شوند و در صورت نیاز تعمیر گردند.

کلام پایانی

در مقاله بالا از وب سایت سورنا تمام سعی خود را بر آن داشتیم که در مورد تعمیر سانروف بنز و در کل تعمیرات خودرو به طور مفصل صحبت کنیم. توجه داشته باشید که در تعمیرات خودرو لوکس، تعمیرگاه باید خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهد. همچنین باید بتواند تمامی بخش‌های خودرو را به بهترین شکل تعمیر کند. برخی تعمیرگاه ها تنها بخشی از خودرو را می‌توانند تعمیر کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است به وب سایت رسمی نمایندگی سورنا مراجعه کنید و یا با شماره تلفن‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید
مقالات مشابه