لوگو تعمیرگاه خودرو سورنا

راه های مراقبت از مرسدس بنز چیست؟

راه های مراقبت از مرسدس بنز چیست؟
راه های مراقبت از مرسدس بنز چیست؟
آنچه در این مقاله می‌خوانید

مرسدس بنز و راه های مراقبت از مرسیدس بنز (Ways to take care of Mercedes-Benz) را بشناسیم! مرسدس بنز، شرکت خودروسازی آلمانی و از زیرمجموعه‌های مرسدس-بنز گروپ است، که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودروهای لوکس، همچنین ارائه خدمات مالی  و نیز تعمیر خودرو فعالیت می‌نماید. یک خودروی لوکس مثل مرسدس بنز به خاطر مشخصات فوق‌العاده‌ای که دارد، مراقبت ویژه‌ای را نیز می‌طلبد. این مراقبت‌ها در جهت حفظ کیفیت ظاهری و سلامت فنی خودرو در طولانی مدت صورت می‌گیرد.

بخش هایی مثل متعلقات، تجهیزات، موتور، اعضای متحرکه، بدنه، رنگ و… از جمله مواردی هستند که می‌توان در لیست راه های مراقبت از مرسدس بنز و همینطور هر خودروی دیگری به آن‌ها اشاره داشت. در ادامه این مطلب به‌طور دقیق‌تر به این موارد خواهیم پرداخت. اگر خودروی مرسدس بنز دارید و یا قصد دارید این برند خوش نام را خریداری کنید ئس یا نکات مهم ئیش رو همراه باشید.

رسیدگی به بدنه خودرو با پوشش نانو سرامیک

رسیدگی به بدنه خودرو با پوشش نانو سرامیک

استفاده از پوشش نانو سرامیک، یکی از بهترین راه های مراقبت از مرسدس بنز در قسمت بدنه خودرو محسوب می‌شود. استفاده از این پوشش می‌تواند از خودروی شما در برابر خط و خش، اشعه ماورا بنفش، آفتاب سوختگی و خوردگی های شیمیایی محافظت کند.

پوشش نانو سرامیک از پلیمر مایع به دست می‌آید که می‌تواند به صورت کاور بر روی بدنه خودرو اجرا شود. شایان ذکر است که این کاور هیچگونه آسیبی به رنگ فابریک خودرو وارد نمی‌کند. استفاده از این تکنیک یکی از حرفه‌ای ترین راه های مراقبت از مرسدس بنز به شمار می‌رود.

رینگ و لاستیک مناسب

یکی دیگر از راه های مراقبت از مرسدس بنز، انتخاب رینگ و لاستیک مناسب است. در این خصوص پیشنهاد می‌کنیم به جای قیمت، کیفیت را در اولویت قرار دهید چرا که خرید لاستیک های نامرغوب و بی‌کیفیت ممکن است آسیبی جدی به خودروی بنز وارد کند.

در خیلی از مواقع ابعاد بزرگ رینگ یا کم بودن فاق لاستیک در مرسدس بنز، مشکلات مختلفی را ایجاد کرده است. خیلی از خودرو های بنز با رینگ 20 ایپچی استفاده می‌شوند که به علت فاق کوتاه انتخابی استاندارد نیستند.

اهمیت پیشگیری در بحث راه های مراقبت از مرسدس بنز

شما می‌توانید صرفا با پیشگیری و رعایت برخی نکات ساده، از بروز خیلی از مشکلات رایج در مدل های مرسدس بنز جلوگیری کنید.

اگر از خودروی های لوکسی نظیر ولوو، بنز یا بی‌ام‌و استفاده می‌کنید؛ پیشنهاد می‌شود به هیچ عنوان به صورت درجا اقدام به گرم کردن خودرو نکنید. انتخاب بهتری است اگر به محض استارت زدن به آهستگی شروع به حرکت کنید. این نکته راجع به اکثر خودرو های موجود در ایران صدق می‌کند.

به غیر از باتری خودرو، کنترل روغن موتور را نیز فراموش نکنید. همچنین در این بین از وجود ضد یخ مطمئن شوید. از دیگر مواردی که برای مراقبت از مرسدس بنز در هوای سرد باید مد نظر قرار داد عبارت هستند از:

-بررسی روغن موتور، روغن گیربکس و روغن هیدرولیک
-توجه به سلامت باتری با حرکت آهسته در آغاز مسیر
-بررسی مایع شیشه شو
-بررسی باد لاستیک‌ها
-وجود زنجیر چرخ
-کارکرد چراغ‌ها

تعمیرات و سرویس دوره ای مرسدس بنز

تعمیرات و سرویس دوره ای مرسدس بنز

از دیگر نکات قابل توجه در لیست راه های مراقبت از مرسدس بنز، می‌توان به بحث سرویس دوره‌ای بنز اشاره داشت. با رعایت این مورد خاص می‌توانید از استهلاک قطعات خودروی بنز جلوگیری کنید و در این بین کیفیت و ارزش خودرو را نیز حفظ نمایید.

شما می‌توانید جهت سرویس دوره‌ای، نصب آپشن، تعمیر جلوبندی خودرو و… به تعمیرگاه خودروهای لوکس «سورنا» در غرب تهران مراجعه نمایید.

نگهداری از جعبه دنده

نگهداری درست از جعبه دنده یکی دیگر از راه های مراقبت از مرسدس بنز به شمار می‌آید. برای حفظ جعبه دنده سالم، هر چند هزار کیلومتر برای تعویض روغن جعبه دنده (واسکازین) اقدام نمایید.

همچنین بهتر است در هنگام رانندگی با خودرو مدام توقف و حرکت نداشته باشید، با توجه به این مورد ساده از آسیب دیدن جعبه دنده جلوگیری خواهید کرد.

از دیگر راه های مراقبت از مرسدس بنز

الف) برای پیشگیری از آسیب دیدن جعبه تقسیم برق در خودرو های مرسدس بنز، از شستشوی غیراصولی ی موتور این ماشین خودداری کنید. در این مورد بهتر است جهت تعمیرات و شستشوی اصولی موتور، به یک تعمیرگاه تخصصی مثل «سورنا» مراجعه کنید.

ب) جالب است که بدانید مشکلاتی مثل روشن شدن چراغ چک و بد کار کردن موتور به علت کیفیت سوخت پایین بروز پیدا می‌کند. این مورد یکی از عمده مشکلات خودرو های مرسدس بنز در ایران محسوب می‌شود!

جمع بندی

عدم توجه به راه های مراقبت از مرسدس بنز ممکن است هزینه هایی را به دنبال داشته باشد که گاها معادل خرید یک خودروی معمولی می‌باشد! با توجه به این نکات ساده از حفظ یک خودروی تمیز و سالم لذت ببرید.

https://sorenaauto.com/

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید
مقالات مشابه