لوگو تعمیرگاه خودرو سورنا

نحوه پاک کردن لکه از روی رنگ بدنه خودرو

نحوه پاک کردن لکه از روی رنگ بدنه خودرو
نحوه پاک کردن لکه از روی رنگ بدنه خودرو
آنچه در این مقاله می‌خوانید

مطمئناً شما هم با صحنه ناخوشایند لکه ­های روی بدنه ماشین مواجه شده­اید. صحنه‌ای که ممکن است شما را ناراحت و عصبی کرده و بخواهید در اولین فرصت اقدام به پاک کردن لکه از روی رنگ بدنه خودرو (Removing the stain from the car body paint) نمایید. پاک کردن لکه از روی رنگ بدنه خودرو گاهی آسان و گاهی با مشکلاتی همراه است.

برای هرکدام از لکه ها بر  بدنه خودروی شما  ترفندهایی صد در صدی  وجو دارد که ما به طور کامل به شما ارایه می دهیم. این لکه­ ها ممکن است لکه‌های اسپری رنگی و یا انواع دیگری از لکه باشند که باید آن­ها برطرف کنید. در این مطلب از لندینگ تعمیرات خودرو شما را برای پاک کردن انواع لکه بر روی بدنه ماشین راهنمایی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید. .

پاک کردن لکه­ های اسپری رنگی

پاک کردن لکه­ های اسپری رنگی

 

احتمالاً شما هم با این صحنه ناراحت‌کننده مواجه شده باشید، لکه­های رنگی که با اسپری­ بر روی بدنه ماشین قرار گرفتند. اما بهترین روش برای از بین بردن این لکه­‌ها چیست؟ روش­های خانگی مؤثری وجود دارند که شما می­توانید از آن‌ها برای از بین بردن این لکه­های آزاردهنده استفاده کنید. یکی از آسان‌ترین راه­ها استفاده از استون یا پاک‌کننده لاک ناخن است.

1- استفاده از استون یا پاک‌کننده لاک ناخن جهت پاک نمودن لکه‌های اسپری

اگر دسترسی به استون ندارید و یا  می­خواهید زودتر اقدام به پاک کردن لکه از روی رنگ بدنه خودرو نمایید، می­توانید از پاک‌کننده لاک ناخن استفاده کنید. پاک‌کننده ناخن یا پولیش حاوی استون ناخن حاوی مقداری استون در محلول است که می­تواند به از بین بردن لکه­های رنگ کمک نماید. در مرحله دوم شما باید از یک پارچه نرم و مرطوب برای پاک کردن لکه‌ها استفاده نموده و پارچه خود را با استون و یا پاک‌کننده لاک ناخن مرطوب کنید و برای این که پوست دست شما در تماس با استون آسیب نبیند حتماً از دستکش پلاستیکی استفاده نمایید.

2– از خاک رس برای پاک نمودن لکه­ های رنگ استفاده نمایید

خاک رس یک ساینده پلیمری است که تمام لکه­های روی بدنه ماشین را پاک می­کند بدون آن که به سطح ماشین و رنگ اصلی بدنه آن آسیب برساند. بنابراین استفاده از خاک رس می­تواند یک روش کاربردی برای پاکسازی لکه­های رنگی باشد. پس از تهیه خاک رس آن را در آب گرم بریزید تا مرطوب شده و سپس از روان‌کننده­ها در خاک رس استفاده نمایید. پس از آن مقداری روان‌کننده نیز بر روی بدنه ماشین بریزید تا هنگام لکه بری با خاک رس بر روی آن خط‌وخش ایجاد نشود.

پس از آماده کردن محلول، خاک رس را به آرامی بر روی لکه­های رنگی بکشید تا به‌راحتی پاک شوند. در انتهای کار برای پاک کردن مقدار خاک رس باقی‌مانده بر روی بدنه ماشین می­توانید از یک حوله و یا پارچه نرم استفاده نمایید و رطوبت موجود بر روی بدنه ماشین را خشک کنید.

3- از واکس موم یا موم نخل استفاده نمایید

از واکس موم یا موم نخل استفاده نمایید

واکس­های براق‌کننده و یا موم نخل از جمله بهترین مواد برای پاک کردن لکه از روی رنگ بدنه خودرو هستند. این مواد دارای روغن­هایی هستند که به راحتی لکه­های رنگ اسپری را از روی بدنه پاک نموده بدون این که به رنگ اصلی بدنه آسیب بزنند.

برای انجام این کار از یک اسفنج استفاده کنید و مقداری موم نخل و یا واکس بر روی آن بریزید و با حرکت دایره شروع به پاک کردن لکه­های رنگی نمایید؛ با این کار تمام لکه­های ریزودرشت روی بدنه ماشین به طور کامل پاکسازی و حذف می‌شوند. در انتها هم برای پاک کردن باقی‌مانده واکس و یا موم روی بدنه ماشین می‌توانید از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید.

جمع‌بندی

برای پاک کردن لکه از روی رنگ بدنه خودرو می­توانید از راه‌های مختلفی استفاده کنید. این راه­ها هر کدام مزایای خود را داشته و به میزان پاک کردن لکه رنگ و خط‌وخش هم بستگی دارد. اگر این خط‌وخش‌ها زیاد و عمیق باشند باید از روش­های خاصی استفاده نمایید. اما اگر این خط‌وخش­ها کم باشند خودتان هم می­توانید آن­ها را از بین ببرید و دیگر نیازی به مراجعه به نقاش نخواهید داشت.

برای رسیدن به پاسخ سؤالات خود درباره مواد پاک‌کننده لکه از روی بدنه ماشین می‌توانید به سایت تعمیرگاه خودرو­های لوکس مراجعه نمایید. در همین راستا مطلبی در مورد دیتیلینگ خودرو چیست و چه تعمیرگاه هایی این کار را انجام میدهند؟ در سایت سورنا قرار گرفته است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید
مقالات مشابه