لوگو تعمیرگاه خودرو سورنا

آشنایی با خودروهای برقی بنز و امکانات و ویژگی ها

آشنایی با خودروهای برقی بنز-امکانات و ویژگی ها
آشنایی با خودروهای برقی بنز و امکانات و ویژگی ها
آنچه در این مقاله می‌خوانید

پیش از اینکه اطلاعاتی درباره ی خودروهای برقی بنز (Benz electric vehicle) به دست آورید، نیاز است بطور خلاصه بدانید که خودرو های برقی چه ویزگی و تاریخچه ای دارند. خودروی برقی، به خودرویی گفته می‌شود که از باتری‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند. اولین خودروهای برقی کاربردی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. خودروهای برقی در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ متداول بودند تا این که تولید این‌گونه خودروها با پیشرفت در موتورهای درون‌سوز و به خصوص استارت الکتریکی خودرو و تولید انبوه خودروهای بنزینی ارزان، دچار افت شدید گردید.

در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی دوباره خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد. خودرو های برقی بنز در عرض 5.1 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند! نسل جدید خودرو های بنز که به صورت برقی تولید می‌شوند، قرار است در میدان رقابت خودرو هایی نظیر تسلا و جگوار آی را به چالش بکشند. در این مقاله کوتاه تصمیم داریم برخی از مدل خودروهای برقی بنز نظیر EQXX و EQC را مورد بررسی قرار دهیم و آن‌ها را با برخی از رقبای بزرگ این بازار از جمله تسلا و بی‌ام‌و مقایسه کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

خودروی برقی بنز مدل شاسی ‌بلند EQC

خودروی برقی بنز مدل شاسی ‌بلند EQC

نسل جدید خودروهای برقی بنز رقابت تنگاتنگی را با خودرو های تسلا، جگوار آی پیس، آیودی ای ترون و حتی خودرو های برقی بی‌ام‌و تجربه می‌کنند. این خودرو در محدوده قیمتی 68 هزار پوند به فروش می‌رسد، سوال اینجاست که چه ویژگی هایی این مدل را به محصولی خاص تبدیل می‌کند؟

برای مثال در میان خودروهای برقی بنز ، مدل EQC از خودرو های شاسی بلند این کمپانی است که با وجود تشابهات ظاهری آن نسبت به مدل های قبلی، از یک تفاوت بسیار بزرگ برخوردار است و این تفاوت را می‌توان در موتور آن دانست.

خودروی EQC به همراه یک ویژگی جدید یعنی موتور برقی عرضه شده است. این مدل شباهت زیادی به مدل GLC دارد و در مجموع تغیر خاصی در پلتفرم آن ایجاد نشده، اما می‌توان آن را به عنوان خودرویی با صدای کمتر و امنیت بالاتر تعریف کرد.

خودروی EQC چه ویژگی هایی دارد؟

مدل خودروی EQC از 2.5 تن وزن برخوردار است و به جرات می‌توان از آن به عنوان سنگین‌ترین خودروی موجود در بین ماشین های مشابه از جمله خودروهای برقی بنز یاد کرد. با این حال بدنه فولادی این محصول امنیت فوق‌العاده‌ای را برای سرنشینان آن فراهم خواهد کرد.

باتری این خودرو با قدرت 80 کیلووات بر ساعت تعبیه شده و با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی حدود 231 تا 259 مایل را طی کند. همچنین این مدل به لطف موتور های نیرومندی که دارد می‌تواند در عرض 5.1 ثانیه از سرعت صفر کیلومتر به صد کیلومتر بر ساعت برسد!

در مورد شارژ برقی این خودرو نیز باید اشاره داشت که به لطف سیستم های حفاظتی کمپانی بنز، امنیت شارژ برقی این مدل در شرایط پرخطری نظیر بارندگی افزایش محسوسی پیدا کرده است. همچنین عمر مفید این باتری نسبت به نمونه های اولیه افزایش چشمگیری داشته است.

بررسی نمای داخلی خودروی EQC

در خصوص نمای داخلی شاهد تغییرات به خصوصی نسبت به مدل قبلی نیستیم. اما با این حال امکانات داخلی این خودرو مثال زدنی است. برای مثال قابلیت زمان بندی این خودرو به سرنشینان خود اجازه می‌دهد تا قبل از سوار شدن، دستور گرم یا سرد شدن را به خودرو اعمال کنند.

مرسدس بنز برقی مدل Vision EQXX

مرسدس بنز برقی مدل Vision EQXX

خودروی برقی مرسدس بنز مدل EQXX توانست تنها با یک بار شارژ مسافت 1000 کیلومتر (621 مایل) را به راحتی طی کند و چهار کشور را پشت سر بگذارد! این دستاورد بیشتر از بالاترین برد تمامی خودرو های بنزینی و همچنین دو برابر خودرو های استاندارد تسلا محسوب می‌شود.

امروزه در تبلیغات این مرسدس بنز، یعنی مدل ویژن ای.کیو.اکس.اکس (Vision EQXX) از آن به عنوان «کارآمدترین خودروی برقی جهان» نام می‌برند. همانطور که اشاره کردیم این خودرو توانست تنها با یک دور شارژ فاصله بین زیندلفینگن در آلمان تا کاسیس در جنوب فرانسه را با عبور از دو کشور سوئیس و ایتالیا پشت سر بگذارد.

مارکوس شافر، مدیر ارشد فناوری گروه مرسدس بنز در رابطه با سفر جاده‌ای با این محصول گفت:

“با این سفر جاده‌ای موفقیت‌آمیز نشان دادیم که کارایی سکه روز است.”

بررسی پنل خورشدی کار شده در Vision EQXX

باتری این خودرو از یک پنل خورشیدی به عنوان مکمل استفاده می‌کند. این پنل از 117 سلول ایجاد شده و بر روی سقف این خودرو قرار می‌گیرد.

این پنل خورشیدی می‌تواند انرژی لازم را جهت کارکرد سیستم تهویه مطبوع، چراغ‌ها و سیستم اینفوتینمنت فراهم آورد. استفاده از این پنل خورشیدی باعث شده تا برد حرکتی این خودرو تا 25 کیلومتر افزایش را به خود ببیند!

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعات زیادی در رابطه با خودروهای برقی بنز به دست آوردید. سورنا تعمیرگاه خودروهای لوکس، مرکزی جهت بازیابی سلامت خودرو و ارائه خدماتی از جمله نصب آپشن، تعمیر جلوبندی خودرو و… می‌باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید
مقالات مشابه