لوگو تعمیرگاه خودرو سورنا

جدید ترین مدل های بی ام و چیستند؟

جدید ترین مدل های بی ام و چیستند؟
جدید ترین مدل های بی ام و چیستند؟
آنچه در این مقاله می‌خوانید

 بی ام و چطور ماشینی است و جدید ترین مدل های بی ام و (The latest BMW models) کدام اند؟ بی ام و یک شرکت خودروسازی آلمانی چندملیتی است که از تولیدکنندگان بنام خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان به‌شمار می‌آید. این شرکت در ابتدا به‌عنوان یک کارخانهٔ تولید موتور هواپیما تأسیس شد و با پایان جنگ جهانی اول مجبور شد که بخش تولید موتور هواپیمای خود را متوقف کند.

این کارخانه تا سال ۱۹۲۳ تنها موتورسیکلت می‌ساخت و با برداشته شدن تحریم‌ها در سال ۱۹۲۸ آغاز به تولید خودرو کرد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ قرار دارد. تاکید بر تنوع محصولات یکی از سیاست های پررنگ کمپانی «بی ‌ام ‌و» هست که خصوصا در سال های اخیر بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می‌خورد.

نحوه طراحی و ساخت مدل های جدید بسیاری از طرفداران این کمپانی محبوب را شگفت‌زده کرده است. با توجه به درخواست و علاقه‌مندی خیلی از دوستان، این بار تصمیم داریم به معرفی جدید ترین مدل های بی ام و بپردازیم و ویژگی های هر کدام را با هم بررسی کنیم.

بی ام و سری 7 – مدل 2023

از جمله جدید ترین مدل های بی ام و می‌توان به سری 7 آن اشاره داشت. طبق گفته این کمپانی نسل هفتم این خودرو با کد  (G70)در خط تولید قرار می‌گیرد. این کمپانی جهت آماده سازی کارخانه دینگولفینگ به منظور تولید سری 7 بیشتر از 300 میلیون یورو سرمایه گذاری کرده است.

تولید این خودرو در نسخه هایی با پیشرانه احتراق درونی، پیشرانه تمام الکتریکی و همچنین نسخه پلاگین هیبریدی برنامه‌ریزی شده است. جالب است که بدانید طبق برآورد «بی ‌ام ‌و»، تا اواسط دهه میلادی فعلی دست کم نیمی از خودرو های تولیدی در این کارخانه به شکل الکتریکی تولید خواهند شد.

بی ام و سری 2 – مدل 2022

بی ام و سری ۲ - مدل ۲۰۲۲

بی ام و سری ۲ مدل ۲۰۲۲ با برخورداری از موتور های قدرتمند و همچنین هندلینگ تند و تیزی که دارد توانسته رتبه بسیاری خوبی را در بین کلاس خودرو های کوچک به خود اختصاص دهد. در سال 2022 مدل کوپه این سری کمی اصلاح شده و طراحی جدیدی را به خود دیده است.

این مدل یکی از جدید ترین مدل های بی ام و محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی های مثبت این خودرو می‌توان به سواری نرم، فضای داخلی زیبا و پکیجی مناسب از آپشن های استاندارد آن اشاره داشت. همچنین از جمله رقبای قدرتمند این خودرو می‌توان آئودی A3 و همچنین «بی ‌ام ‌و» سری 3 را نام برد.

بی ام و سری 8 – مدل 2022

به عنوان یکی دیگر از جدید ترین مدل های بی ام و می‌توان به سه‌گانه‌ی کوپه، کابریولت و فست بک سری 8 اشاره داشت. به عقیده خیلی از متخصصین این پکیج قوی و بحث‌برانگیز توانست جان تازه‌ای را به سری M ببخشد.

در سری 8 مدل 2022 «بی ام و» شاهد موتور 8 سیلندر خورجینی هستیم. همچنین این پکیج سه گانه از ویژگی هایی نظیر دیفیوزر عقب، سیستم تعلیق اسپرت اختصاصی، رینگ‌های 19 اینچی، سپر جلوی اختصاصی و سیستم ترمز تقویت شده‌ برخوردار می‌باشد.

طراحی جذاب این سری از نکات قابل توجه آن می‌باشد. برای مثال ما در این سری برای اولین بار شاهد اجرای خط سایه هستیم. همچنین در این مدل آینه های جانبی و رینگ های 20 اینچی کار شده که به صورت کاملا اختصاصی طراحی‌شده‌اند. این خودرو نیز جز جدید ترین مدل های بی ام و شناخته می‌شود.

بی ام و i4  – مدل 2022

سدان تمام برقی i4 مدل 2022 از جمله جدید ترین مدل های «بی ام و» هست که به صورت تمام الکتریکی طراحی شده و می‌تواند تا میزان ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتن متری قدرت بگیرد. این سدان الکتریکی جذاب می‌تواند در عرض 5.9 ثانیه از حالت ثابت به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

از جمله تغییرات جدید  i4مدل 2022 می‌توان به اضافه شدن دو درب در عقب و همچنین مخفی شدن دستگیره های آن اشاره داشت. به غیر از این سپرهای این خودرو نیز حذف شده‌ و در عوض تریم های آبی رنگی برای آن در نظر گرفته شده است.

بی ام و X1 – مدل 2022

مدل X1 نوعی خودروی «کراس اوور» است که در سال 2016 معرفی شد و در سال 2020 به‌روزرسانی پیدا کرد. با این حال همچنان شاهد تولید و حضور این خودرو در سال 2022 نیز می‌باشیم، هرچند که در سال جدید تغییر خاصی در این خودرو ایجاد نشد ولی جز جدید ترین مدل های بی ام و می‌باشد.

از مزایای خاص این خودرو نسبت به مدل های دیگر آن می‌توان به فضای جادار، هندلینگ چابک و سیستم AWD پاسخگوی آن اشاره داشت. از طرفی با توجه به نظر خیلی از مشتریان، طراحی داخلی آن ضعیف شمارده می‌شود.

بی ام و iX Flow – مدل 2022

بی ام و iX Flow - مدل 2022

در میان جدید ترین مدل های بی ام و این محصول چشم اندازی متفاوت از فناوری آینده را ارائه می‌کند. چرا که به قدرت تطبیق و شخصی‌سازی نمای بیرونی خودرو مجهز می‌باشد. به عبارتی سیگنال های الکتریکی کار شده توسط فناوری الکتروفورتیک، باعث می‌شود تا بدنه این خودرو رنگ دلخواه شما را به خود بگیرید!

جمع بندی

امیدواریم از این مقاله کوتاه و کاربردی راجع به جدید ترین مدل های بی ام و لذت برده باشید. این مطلب توسط تیم کارشناسان سورنا، تعمیرگاه خودروهای لوکس در غرب تهران تهیه شده است. این مرکز با ارائه خدماتی نظیر نصب آپشن خودرو، سرویس دوره‌ای، تعمیر جلوبندی و… همه روزه برای خدمت‌رسانی حاضر است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید
مقالات مشابه