لوگو تعمیرگاه خودرو سورنا

آشنایی با پیشرفته ترین سیستم های امنیتی خودرو

آشنایی با پیشرفته ترین سیستم های امنیتی خودرو
آشنایی با پیشرفته ترین سیستم های امنیتی خودرو
آنچه در این مقاله می‌خوانید

چقدر امینیت خودرویتان برایتان اهمیت دارد؟ آیا صرف تکیه بر قفل خودرو، قفل فرمان و … کافی است؟ سیستم های امنیتی خودرو (Car security systems) می تواند در چند قسمت مختلف طبقه بندی شود. معمولا این سیستم ها به شکلی هستند که بتوانند میزان امنیت خودرو در برابر سرقت را افزایش دهند. سیستم هایی همچون دزدگیرهای معمولی، جی پی اس و یا ردیاب ها، دوربین و… همگی جزو سیستم های امنیتی خودرو به حساب می آیند.

برای داشتن موارد فوق لازم است به مکان هایی همچون تعمیرگاه خودروهای لوکس که نصب آپشن خودرو را انجام می دهند، مراجعه کنید. بطور خلاصه سیستم امنیتی خودرو در واقع به تمامی ابزارهایی که برای در امان ماندن خودرو از سرقت به کار برده می‌شود گفته می‌شود. این سیستم‌ها امروزه در ماشین‌های مدرن و لوکس بسیار فراتر از بحث دزدیده شدن خودرو عمل می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با صفر تا صد سستم های امنیتی خودروها و انواع آنها آشنا شوید.

انواع سیستم های امنیتی خودروها

انواع سیستم های امنیتی خودروها

همان طور که گفته شد سیستم های امنیتی خودروها در چند قسمت مختلف می توانند طبقه بندی شوند. ابتدا بهتر است بدانید با توجه به شرایطی که شما دارید و همچنین با توجه به محیطی که در آن قرار گرفته اید، کدام یک از موارد و سیستم های امنیتی می تواند گزینه بهتری برایتان به حساب بیاید. زمانی که متوجه این موضوع شدید، می توانید به راحتی سیستم مورد نظر خود را خریداری کرده و از آن بر روی خودرو خود استفاده کنید.

دوربین ها

دوربین های امنیتی که بر روی خودروهای مختلف نصب می شوند، یکی از مهم ترین سیستم های امنیتی هستند و می توانند کمک بسیار زیادی به مالک خودرو و همچنین نیروی پلیس در زمان به سرقت رفتن خودروها داشته باشند. این دوربین ها می توانند بر روی چراغ های خودروها، آینه بغل ها و یا حتی در قسمت های داخلی نصب شوند.

معمولا تعداد دوربین ها و محل نصب آن ها توسط مشتری تعیین می شود، اما در این خصوص بهتر است از توصیه های نصاب دوربین و سیستم های امنیتی نیز استفاده کنید. مورد بعدی که در حوزه دوربین ها اهمیت دارد آن است که برند دوربین و نوع دوربینی که انتخاب می کنید، از کدام مورد باشد. مسلما هر قدر برند و کیفیت دوربین ها بهتر باشد، قیمت آن ها نیز بالاتر خواهد رفت و نباید از این نکته غافل شوید.

جی پی اس یا مکان یاب

همان طور که از نام این گروه از سیستم های امنیتی پیدا است، آن ها می توانند مکان لحظه ای و آنلاین خودرو را به صاحب آن نشان دهند و خودرو را به خوبی مکان یابی کنند. برای آن که بتوانید به شکل دقیق و درستی این مسئله را درک کنید، لازم است بدانید که جی پی اس ها می توانند مدل های مختلفی داشته باشند.

این مدل های مختلف می توانند یا صرفا مکان کنونی خودرو را نشان دهند، یا خودرو را از راه دور و از طریق تلفن همراه خاموش کنند، یا به حالت شنود بوده و مکالمات افراد حاضر در خودرو را بشنوند و یا آن که می توانند مسیر حرکتی خودرو و حتی سرعت خودرو و تمامی توقف های آن را کاملا رصد نمایند.

جی پی اس ها یا مکان یاب ها ابزارهای کوچکی هستند و لازم است که برق آن ها را از باتری خودرو تامین کنند. اگر قصد دارید تا با استفاده از این سیستم ها امنیت خودرو خود را بالاتر ببرید، بهتر است این موضوع را نیز بدانید که محل قرار دادن و نصب کردن آن می تواند بسیار اهمیت داشته باشد. حتما باید آن را در مکانی نصب کنید که به سادگی قابل پیدا کردن و از کار انداختن نباشد.

دزدگیرهای صوتی و معمولی

دزدگیرهای صوتی و معمولی

از جمله ساده ترین سیستم های امنیتی خودروها می توان به دزدگیرهای صوتی و معمولی اشاره کرد که معمولا به محض فعال شدن سنسورهای حرکتی و لمسی خودرو، صدای آژیر دزدگیر درآمده و سبب هشدار به اطرافیان می شده است. این نوع از دزدگیرها کاملا ساده بوده و به سادگی می توان آن ها را از کار انداخت.

سیستم کی لس

سیستم کی لس که سبب می شود برای روشن کردن خودرو دیگر نیازی به سوئیچ نداشته باشید، یکی از سیستم هایی است که بر روی خودروهای جدید وجود دارد. در این سیستم خودرو با اثر انگشت فرد باز شده و به همین دلیل نیز هیچ کسی به جز مالک خودرو نمی تواند آن را روشن کند.

جمع بندی

مواردی که در خصوص انواع سیستم های امنیتی خودرو مطرح شد، به شما کمک می کند تا بتوانید به آن چیزی که دوست دارید دست پیدا کنید و امنیت ماشینتان را ارتقا دهید. فراموش نکنید که امنیت خودرو شما می تواند اهمیت زیادی داشته باشد و هزینه کردن برای خرید و نصب این سیستم ها مسلما بی فایده نخواهد بود.

با این وجود فراموش نکنید که در قدم اول باید به طور حتم یک تعمیرگاه و مرکز مناسب را برای نصب کردن این سیستم های امنیتی و نصب آپشن خودرو پیدا کنید که به کارشان اعتماد کامل داشته باشید. آپشن‎ها به قابلیت‎هایی گفته می‎ شود که باعث افزایش زیبایی ظاهری، ایمنی بیشتر و همچنین افزایش امکانات خودرو و در نتیجه تقویت آن می‌شود. در خودروهای مختلف با توجه به نوع آپشن‌های نصب شده بر روی آنها در کارخانه این امکان وجود دارد که آپشن‌های دیگری نیز اضافه شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید
مقالات مشابه