لوگو تعمیرگاه خودرو سورنا

آشنایی با ابزار صافکاری بدون مراجعه به تعمیرگاه

آشنایی با ابزار صافکاری بدون مراجعه به تعمیرگاه
آشنایی با ابزار صافکاری بدون مراجعه به تعمیرگاه
آنچه در این مقاله می‌خوانید

صافکاری بدون مراجعه به تعمیرگاه (polishing the car without going to the repair shop) یکی از کارهایی است که معمولا افراد زیادی دوست دارند تا آن را انجام دهند. چراکه هزینه صافکاری امروزه بسیار زیاد بوده و همه رانندگان حتی از صدمات کوچک به بدنه خودرو نیز وحشت دارند. اما با یادگیری نحوه صافکاری بدون مراجعه به تعمیرگاه، با هزینه و صرف وقت کمتر می توانید به مراقبت و ترمیم ماشین خود بپردازید.

برای اینکه این کار را به درستی انجام دهید و بهترین نتیجه را نیز از آن بگیرید، باید بدانید که چه دستگاه هایی برای این کار نیاز است و همچنین باید بدانید که چگونه باید فرو رفتگی ها و برآمدگی ها را برطرف کنید که به رنگ ماشین آسیبی وارد نشود. با ادامه مقاله همراه باشید تا صفر تا صد صافکاری بدنه خودرو در خانه را به شما آموزش دهیم.

صافکاری بدون مراجعه به تعمیرگاه

صافکاری بدون مراجعه به تعمیرگاه

برای صافکاری بدون مراجعه به تعمیرگاه باید حتما چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. اولین نکته آن است که آسیب بدنه خودروی شما به قدری باشد که بتوانید بدون مراجعه کردن به صافکاری و تعمیرگاه آن را برطرف کنید و از سوی دیگر نیز باید به شکلی این کار را انجام دهید که نتیجه معقولی را در انتهای کار دریافت کنید.

ابزارهای مکش می توانند بسیاری از فرو رفتگی های موجود بر روی سطح ماشین را بدون آن که آسیبی به رنگ بدنه ماشین برسد و یا نیازی به چکش کاری باشد، برطرف سازند. این مسئله می تواند سبب شود تا بسیاری از مواقع و با تصادف ها و برخوردهای جزئی، دیگر نیازی به این موضوع وجود نداشته باشد که بخواهید به صافکاری مراجعه کنید. با این وجود این دستگاه ها باید توسط افراد خبره استفاده شوند و از سوی دیگر نیز باید بگوییم که نحوه استفاده از دستگاه و مدت زمانی که باید از آن استفاده کنید نیز بسیار اهمیت دارد.

انواع ابزار صافکاری

از سوی دیگر ابزارهای صافکاری که در مغازه های صافکاری وجود دارند و احتمالا به طور جداگانه کاربردی برای شما نخواهند داشت، می توانند در دو دسته ابزار صافکاری با رنگ و ابزار صافکاری بدون رنگ قرار گیرند. در ادامه سعی کرده ایم تا هر دو نوع ابزار صافکاری بدون مراجعه به تعمیرگاه را برای شما معرفی کنیم.

ابزار صافکاری با رنگ

صافکاری بدون مراجعه به تعمیرگاه گاهی اوقات امکان پذیر نیست و همین موضوع می تواند سبب شود تا نیاز به استفاده از ابزار صافکاری با رنگ وجود داشته باشد.

شاسی کش

اولین مورد با نام شاسی کش شناخته می شود. این ابزار زمانی استفاده می شود که باید شاسی آسیب دیده که معمولا جمع شده است را به جای خود برگردانید. معمولا شاسی کش ها ابزارهای بزرگی هستند که باید با دقت از آن ها استفاده شود. نام دیگر ابزارهای شاسی کش، جرثقیل های شاسی کش نیز هستند که می توانند کمک زیادی در صافکاری بدون مراجعه به تعمیرگاه به شما کنند.

سمباده ها

گروه بعدی ابزارهای صافکاری با رنگ با نام سمباده ها شناخته می شوند. سمباده ها می توانند دستی و یا برقی بوده با استفاده از آن ها معمولا بخش هایی از خودرو که آسیب دیده اند را تمیز کرده تا بتوانند هرچه بهتر آن قسمت را به حالت اولیه خود درآورند. برای تعمیرات خودرو به این نکته توجه نمایید. تعمیر خودرو باید در مراکز فوق‌العاده تخصصی انجام شود. همچنین امکان عیب یابی و رفع مشکل تعمیر موتور خودرو به‌صورت حرفه‌ای تنها از عهده تعداد محدودی تعمیرکار برمی‌آید. تمام کارشناسان و تعمیرکاران سورنا آموزش های فوق‌العاده حرفه‌ای مانند تعمیر  خودرو را در مراکز معتبر و در دوره های تخصصی و خاص سپری کرده‌اند

دستگاه جوش

برخی از بخش های خودرو که در اثر تصادف از بین رفته اند، در صورتی که اندازه های کوچکی داشته باشند با دستگاه جوش های نقطه ای قابلیت ترمیم دارند و به همین دلیل نیز توصیه می شود تا از این دستگاه ها در چنین موقعیت هایی استفاده شود.

ابزارهای بتونه کاری

دسته بعدی با نام ابزارهای بتونه کاری شناخته می شوند. این ابزارها برای قسمت هایی که باید مجددا رنگ شوند، استفاده می شوند و به همین دلیل نیز لازم است تا حتما توسط نقاش و یا صافکار ماهر از آن ها استفاده شود.

ابزار صافکاری بدون رنگ

ابزار صافکاری بدون رنگ

گاهی اوقات نیز نیازی به رنگ کردن و بتونه کاری بدنه خودرو وجود ندارد. همین موضوع سبب می شود تا بدنه خودرو بدون رنگ کردن به حالت اولیه خودش بازگردد. چند مورد از مهم ترین ابزارهای صافکاری بدون رنگ شامل تگرک کش چسبی، مشتی و قالب تنه، میله های صافکاری، ابزارهای چوبی، دستگاه های مغناطیسی و دستگاه بدون رنگ هاتباکس می باشند.

جمع بندی

در این مقاله متوجه شدید که برای بسیاری از مشکلات به وجود آمده بر روی بدنه خودرو نمی توانید به صافکاری و تعمیرگاه مراجعه نکنید، بلکه نیاز است تا حتما از یک تعمیرکار ماهر در این زمینه کمک بخواهید. برای این کار بهتر است حتما به تعمیرگاه خودروهای لوکس مراجعه کرده و از این طریق تعمیر خودرو خود را انجام دهید. فراموش نکنید که برای گرفتن بهترین نتیجه لازم است تا حتما کارهای ماشین خود را به دست افراد معتمد و ماهر بسپارید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید
مقالات مشابه