لوگو تعمیرگاه خودرو سورنا

نکات ایمنی خودرو های لوکس

مهم ترین نکات ایمنی خودرو های لوکس
نکات ایمنی خودرو های لوکس
آنچه در این مقاله می‌خوانید

رعایت نکات ایمنی خودرو های لوکس (Safety tips for luxury cars) و معمولی یکی از موارد پراهمیتی است که باید توسط صاحبان خودرو مورد توجه قرار بگیرید. خصوصا در این وضعیت اقتصادی کشور عدم رعایت نکات ایمنی ممکن است خسارت های جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.

ضمن اینکه با پیشرفت سریع تجهیزات و تکنولوژی های خودروهای لوکس و سایر خودروها، هر روزه ممکن است آپشنی به آنها اضافه گردد که ما هیچ اطلاعاتی درباره آنها نداشته باشیم. بنابراین اگر خودروی لوکس دارید و یا قصد دارید خودرو خریداری کنید لازم است تمامی موارد نکات ایمنی خودرو های لوکس در این مقاله را بدانید و رعایت کنید تا در حد امکان با مشکلات کمتری مواجهه شوید.

لیست نکات ایمنی خودرو های لوکس

روش نگهداری خودورهای لوکس چگونه است؟ موارد مختلفی است که در لیست نکات ایمنی خودرو های لوکس و معمولی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال چک کردن لاستیک‌ها، بررسی چراغ های سالم و قفل های محافظ (قفل فرمان و پدال) همگی جزء مهم‌ترین نکات ایمنی خودرو های لوکس به شمار می‌روند.

با رعایت همین چند مورد ساده می‌توانید احتمال سرقت یا تصادف را به حداقل برسانید. با این حال نکات دیگری نیز وجود دارد که می‌توان در لیست نکات ایمنی خودرو های لوکس قرارشان داد؛ برای آشنایی بیشتر با این موارد در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

استفاده از قفل های مختلف

شما می‌توانید جهت افزایش امنیت خودرو از قفل های مختلفی استفاده کنید. از جمله قفل های موجود برای استفاده در این مورد می‌توان به قفل پدال، قفل فرمان، قفل زاپاس و قفل کاپوت اشاره داشت. وجود این قفل‌ها معمولا باعث صرف نظر کردن سارق از سرقت خودروی شما خواهد شد.

چراغ های سالم و مناسب

چراغ های سالم و مناسب

خیلی از تصادفات رانندگی به علت عدم وجود چراغ مناسب رخ می‌دهد. طبق تحقیقات انجام شده این موضوع خصوصا در مورد خودرو های تیره بیشتر صدق می‌کند. به عنوان راه‌حل شما می‌توانید از چراغ های  Day Light برای خودروی خود استفاده کنید.

همچنین شایان ذکر است که بدانیم چراغ خیلی از خودرو های کارکرده بعد از مدتی دچار کدر شدگی یا خط و خش می‌شوند؛ در صورتی که خودروی شما نیز به این حالت دچار شده بهتر است برای تعویض آن‌ها اقدام نمایید، خصوصا اگر خودروی شما از رنگ تیره‌ای برخوردار است.

لاستیک‌ های اورجینال

استفاده از لاستیک های اورجینال و دست اول می‌تواند از وقوع حادثه و دردسر های آن جلوگیری کند. عدم چسبندگی کافی در لاستیک‌ها، در بسیاری در سوانح رانندگی نقش داشته و خسارت های مالی و جانی زیادی را به افراد مختلف تحمیل کرده است.

ترمز های قوی و مطمئن

شایان ذکر است که بدانیم لاستیک و ترمز در بحث رعایت نکات ایمنی خودرو های لوکس، مثل دو روی یک سکه هستند! برای مثال لاستیک های درجه یک در کنار ترمز ضعیف، همچنان پتانسیل بالایی را در احتمال وقوع حادثه حمل می‌کنند. بنابراین هرگز در تعویض لنت های خودرو کوتاهی نکنید.

توجه به شاسی و سیستم تعلیق برای هندلینگ مناسب

عموما زمانی که خودرویی از هندلینگ مناسبی برخوردار نیست، پیشنهاد می‌شود که ارتفاع آن را به میزان 1 تا 3 سانتی‌متر کاهش دهید. در مجموع برای اینکه بتوانید پیچ های متعددی را به راحتی پشت سر بگذارید، باید از سلامت شاسی و سیستم تعلیق خودرو اطمینان حاصل کنید.

نکات ایمنی خودرو های لوکس پیش از مسافرت

نکات ایمنی خودرو های لوکس پیش از مسافرت

تا اینجا با مواردی جهت رعایت نکات ایمنی خودرو های لوکس آشنا شدیم. اما آن‌ها نکاتی عمومی بودند و در این بخش به نکاتی می‌پردازیم که قبل از رفتن به سفر های شخصی باید به آنها توجه نشان دهید. این موارد خاص عبارت هستند از:

1-تمیزی خودرو!

این مورد ممکن است چندان به چشم نیاید اما از اهمیت بالایی برخوردار است. تمیزی خودرو نه تنها باعث افزایش روحیه و انگیزه شما می‌شود بلکه از لحاظ ایمنی هم بی‌تاثیر نیست. برای مثال تمیز کردن شیشه خودرو و اطمینان از عملکرد صحیح برف‌پاک‌کن‌ها، مسلما برای داشتن دید مناسب در هنگام رانندگی موثر است.

2-چک کردن وضعیت مکانیکی خودرو

چک کردن وضعیت مکانیکی خودرو شاید مهم‌ترین گام موجود در جهت حفظ ایمنی در سفر باشد. برای مثال بررسی وضعیت باطری و دینام خودروی خود را پیش از حرکت فراموش نکنید.

همچنین قبل از حرکت باید به بررسی پمپ بنزین، جلوبندی خودرو، سطح روغن موتور، فیلتر بنزین، فیلتر هوا، باد تایرها، وضعیت ترمز و تسمه ها نیز بپردازید. در این خصوص بهتر است که از کمک یک مکانیک حرفه‌ای استفاده کنید.

«در این خصوص می‌توانید به مرکز «سورنا» تعمیرگاه خودروهای لوکس در غرب تهران مراجعه فرمایید. همچنین این مرکز جهت ارائه خدماتی از جمله سرویس دوره‌ای و نصب آپشن خودرو نیز آماده می‌باشد. آپشن‎ها به قابلیت‎هایی گفته می‎شود که باعث افزایش زیبایی ظاهری، ایمنی بیشتر و همچنین افزایش امکانات خودرو و در نتیجه تقویت آن می‌شود. امروزه یکی از با اهمیت‌ترین مسائل در انتخاب و خرید خودرو توجه به آپشن‌های آن می‌باشد. به همین دلیل یکی از موضوعات مورد توجه خودروسازان، امکانات و آپشن‎ های موردنیاز خودرو است. زیرا این مساله در جلب توجه مشتریان تاثیر بسزایی دارد.»

3-ملزومات رانندگی را فراموش نکنید

از جمله ملزومات خودرو می‌توان به زاپاس، جک و وسایل تعویض چرخ اشاره داشت. در ضمن پیشنهاد می‌شود یک کپسول آتش نشانی کوچک نیز در صندوق عقب خودروی خود حمل کنید. همچنین برداشتن یک کابل باطری به باطری و چند فیوز اضافه با آمپر های مختلف نیز می‌تواند تصمیم عاقلانه‌ای باشد.

لیست نکات ایمنی خودرو های لوکس برای مراقبت دوره ای

روش نگهداری خودورهای لوکس و گران قیمت چگونه است؟ برای پاسخ باید لیست زیر را در نظر داشته باشید:

نگهداری از فضای داخلی ماشین‌های لوکس

اهمیت داشتن پارکینگ برای ماشین‌های لاکچری

محافظت از رینگ‌های خودروهای گران قیمت

نگهداری از موتور خودروی لوکس

ممانعت از شستن خودروی لاکچری در کارواش‌های اتومات

استفاده از پولیش برای بدنه خودروی گران

استفاده از قطعات یدکی اصل برای خودروی لاکچری

تغییر روغن موتور و جایگزینی فیلتر روغن

بررسی سطح مایعات (راننده موتور، روغن ترمز، ضد یخ، مایع شیشه پاک کن و …)

کنترل ترمزها (صفحه دیسک، کف لنت و …)

اظهار نظر در مورد عملکرد چراغ‌ها

بررسی وضعیت باتری

کنترل برف‌روب

تعمیر و تنظیم فنرها و لاستیک‌ها

 

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید
مقالات مشابه