لوگو تعمیرگاه خودرو سورنا

ویژگی های بنز سری E چیست؟

ویژگی های بنز سری E چیست؟
ویژگی های بنز سری E چیست؟
آنچه در این مقاله می‌خوانید

خودرو های بنز با موتور های متفاوت و بدنه های انحصاری، از سال 1953 رگ خواب بازار را در دست دارند. در این بین مدل های بنز سریE  تنها خودرو هایی معمولی نیستند چرا که هر کدام از آن‌ها بخشی از خاطرات انسان های چند دهه اخیر را تشکیل می‌دهند. از ویژگی های بنز سری E طراحی آن است که دارای موتور جلو و محور عقب یا چهار چرخ محرک می باشد. این خودرو در کلاس خودروهای شرکتی (یا سگمنت ئی) جای می‌گیرد.

در ادامه این مطلب قصد داریم ویژگی های بنز سری ایی (Benz E series features) را به‌طور مختصر و مفید مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز از طرفداران این برند بی‌نظیر هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا از تمامی ویژگی های این سری از مدل های بنز سر در آورید و حتی شاید  عاشق آن شوید!

ویژگی های بنز سری E در مقایسه با سری C

ویژگی های بنز سری E در مقایسه با سری C

این خودرو شباهت زیادی به سری های C دارد. با این تفاوت که سری E فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد و البته از قیمت بالاتری نیز برخوردار می‌باشد. همچنین جالب است که بدانید از لحاظ تاریخی سری E پرفروش‌ترین سری مرسدس بنز محسوب می‌شود.

ویژگی های بنز سری E باعث شده تا بتوان از آن برای مصارف مختلفی استفاده کرد. برای مثال مدل های سری E جهت استفاده به عنوان خودروی شخصی، تاکسی، وسایل نقلیه خاص مثل پلیس و… در کشور های اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی های بنز سری E  –نسل اول 1994

کلاس مرسدس بنز E در ابتدا با مدل W124 معرفی و در سال 1994 راهی بازار شد. بعد از مدتی نیز شاهد ورود مدل هایی مثل E320 و E300 بودیم. در بین سری های نسل اول، مدل E320 تفاوت فاحشی رو به خود دید و تبدیل به یک خودروی شش سیلندری شد.

ویژگی های بنز سری E – نسل دوم 1996 تا 2002

مدل های این نسل از همان ساختار نسل پیشین خود پیروی کردند. اما اندک تغییراتی جهت شیک‌تر کردن آن‌ها به چشم می‌آمد. تولید انبوه سری دوم بنز E از سال 1996 آغاز شد. اضافه شدن کمی تغییرات فنی، چهار چراغ های بیضی شکل و کابین های بزرگ‌تر، از تغییرات اساسی این نسل به حساب می‌آمد.

به مرور زنجیره کلاس سری E با ورود مدل W210 در سال 1999 شکسته شد! این مدل از لحاظ بصری و کیفی تفاوت چشمگیری پیدا کرد و در صف تولید قرار گرفت.

ویژگی های بنز سری E – نسل سوم 2003 تا 2009

نسل سوم سری E از این کمپانی به بنزهای کلاس W211 مربوط میشد. در طی این سال‌ها جذب خریداران جوان به یکی از اهداف بزرگ شرکت بنز تبدیل شده بود و اثرات این هدف در مدلی به نام W211 به خوبی قابل رویت بود.

رفته رفته سری E مرسدس بنز با الهام گیری از شاسی قوی نسل های اولیه در کنار نصب ترمز W/O و همچنین استفاده از موتور های قوی برای مدل های E500 توانست به طرزی قدرتمند اوج بگیرد.

ویژگی های بنز سری E – نسل چهارم 2010 تا 2016

این 6 سال به سدان‌ها و واگن ‌های مرسدس بنز تعلق می‌گیرد. در طی این دوران خلاقیت کمپانی بنز بیشتر از هر چیز در تولید این مدل‌ها شکوفا شد. پایین آمدن مصرف سوخت در سری های کلاس E یکی دیگر از تغییرات قابل توجه در طی این 6 سال بود.

همچنین تغییر چراغ های این خودرو از یک چراغ به دو چراغ بیضی شکل یکی دیگر از تغییرات مهم مدل های نسل چهارم کلاس E به شمار می‌آمد. همچنین شایان ذکر است که بدانیم بنز کوپه نیز جزء مدل های کلاس E مرسدس بنز محسوب می‌شود.

ویژگی های بنز سری E – نسل پنجم 2017 تا به امروز

خیلی از مدل های جدید مرسدس بنز در لیست نسل پنجم محصولات این شرکت قرار می‌گیرند. از جمله مدل های قابل توجه در این نسل مدل E213 است که با بهره‌گیری از امکانات بنز S، موتورهای 6 کاناله و به‌روزرسانی های چشمگیری که داشته نبض بازار را از آن خود کرده است.

سری E یعنی اصالت کمپانی بنز

سری E یعنی اصالت کمپانی بنز

مدل 2018 آخرین مدل وارد شده از این سری به بازار ایران می‌باشد، ویژگی های اسپرت این خودرو باعث شده تا بتوانیم سطح بسیار بالایی از امکانات مختلف را در این کلاس خودرویی شاهد باشیم.

از نظر خیلی از کارشناسان، بنز سری E نشان دهنده اصالت کمپانی مرسدس بنز است. طراحی منحصر به فرد این سری یکی از مهم‌ترین ویژگی های متمایز کننده آن نسبت به سایر خودروها می‌باشد.

سخن پایانی

این مطلب توسط تیم کارشناسان مرکز «سورنا» تعمیرگاه خودروهای لوکس در غرب تهران تهیه شده است. شما می‌توانید برای تعمیر جلوبندی، تعویض سقف کروک و پاناروما، نصب آپشن خودرو و… به این مرکز مراجعه فرمایید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید
مقالات مشابه