لوگو تعمیرگاه خودرو سورنا

دلیل گاز نخوردن خودرو در مسیر سربالایی چیست؟

دلیل گاز نخوردن خودرو در مسیر سربالایی چیست؟
دلیل گاز نخوردن خودرو در مسیر سربالایی چیست؟
آنچه در این مقاله می‌خوانید

علت اصلی گاز نخوردن ماشین در مسیر سر بالایی چه چیزی می تواند باشد؟ گاز نخوردن خودرو در مسیر سربالایی (Car Losing Power While Driving Up Hills) می تواند یکی از موارد بسیار مهمی باشد که معمولا راننده را به دردسر زیادی می اندازد. همین مسئله می تواند سبب شود که افرادی که خودرویشان دچار چنین مشکلی شده است، به دنبال حل این مسئله بربیایند.

گاز نخوردن خودرو در مسیر سربالایی می تواند چندین مختلف داشته باشد. اما تمام شدن دیسک و صفحه خودرو می‌تواند یکی از عوامل مهم در گاز نخوردن خودرو باشد. هنگامی که ما مشکلی مثل گاز نخوردن خودرو در سربالای مواجه شدید، حتماً دیسک و صفحه خودرورا بررسی کنید و از اگر تمام شده است، آن را تعویض کنید. با ما همراه باشید تا سایر علل گاز نخوردن ماشین در سر بالایی را بررسی کنیم.

دلایل گاز نخوردن خودرو در مسیر سربالایی

دلایل گاز نخوردن خودرو در مسیر سربالایی

چندین دلیل عمده و متفاوت وجود دارد که سبب می شود خودروی مورد نظر ما در مسیرهای سربالایی گاز نخورد. پیدا کردن دلایل مربوط به این مشکل می تواند به شما در رفع آن کمک زیادی کند و به همین دلیل نیز باید به طور دقیق به بررسی این عوامل بپردازید.

خرابی فیلتر هوا

فیلتر هوا یکی از انواع فیلترهایی است که در خودرو وجود دارد و می تواند اکسیژن و هوایی که وارد موتور شده تا با سوخت ترکیب شود را پالایش کند و تمامی ذرات گرد و غبار آن را به خود جذب نماید. فیلترهای هوا معمولا هر چند وقت یکبار باید عوض شوند و به همین دلیل است که اگر نسبت به تعویض آن ها کوتاهی شود، می تواند سبب بروز مشکلاتی گردد که از جمله آن ها گاز نخوردن خودرو در مسیر سربالایی است.

خرابی پمپ بنزین

مورد بعدی مربوط به خراب شدن پمپ بنزین ها می شود. پمپ بنزین در حقیقت بنزین را از باک بنزین مکش کرده و به سمت سیستم احتراق داخل موتور پمپاژ می کند. گاهی اوقات به دلیل خراب شدن این پمپ، میزان بنزین کمی به سیستم احتراق می رسد و همین موضوع قدرت موتور را در سربالایی ها پایین می آورد. در صورتی که مشکل مربوط به پمپ بنزین باشد، احتمالا هر از چند گاهی این اتفاق برطرف شده و مجددا رخ می دهد.

خرابی دیسک و صفحه کلاچ

خرابی دیسک و صفحه کلاچ

دیسک و صفجه کلاچ به نظر مربوط به سیستم گیربکس و ترمز می شوند و در امر گاز نخوردن خودرو در مسیرهای سربالایی اهمیتی ندارند، اما با این وجود باید بدانید که این قطعات تعویضی هستند و پس از گذشت مدت زمانی لازم است تا آن ها را عوض کنید. در صورت فرسوده بودن دیسک و صفحه ها، ماشین به خوبی در سربالایی ها گاز نمی خورد و همین موضوع مشکل ساز خواهد شد.

خرابی روغن موتور

روغن موتور خودرو باید به ازای هر 4 الی 6 هزار کیلومتر مسافتی که ماشین طی می کند، عوض شود. اگر روغن خودرو مدت زمان زیادی در موتور گردش کرده باشد، کیفیت اولیه را ندارد و نمی تواند به خوبی موتور خودرو را تمیز کند. به همین جهت نیز براده های آهن و مواد زائد موجود در موتور می توانند قدرت آن را کم کرده و اجازه گاز خوردن خودرو در سربالایی ها را ندهند.

خرابی استپر

استپر یکی از قطعه های مهمی است که برای باز و بسته کردن دریچه گاز می تواند اهمیت داشته باشد. در صورتی که استپر موتور دچار خرابی شود، دریچه گاز به درستی باز و بسته نشده و همین موضوع سبب گاز نخوردن ماشین به خصوص در مسیرهای سربالایی می شود. معمولا اگر استپر موتور به درستی کار نکند، می تواند شمع و کوئل ها را نیز از کار بیاندازد و این موضوع اهمیت بسیار زیادی در این زمینه دارد.

جمع بندی

کم بودن سوخت در باک بنزین، خرابی و یا کثیفی شمع و وایرها، سنگین بودن خودرو، ضعیف بودن موتور ماشین و… همگی از جمله مواردی بودند که سبب گاز نخوردن خودرو در مسیر سربالایی می شوند. برای آن که بتوانید این موضوع و مسئله را حل و فصل کنید، لازم است که در ابتدا به یک تعمیرکار معتبر و یا تعمیرگاه خودروهای لوکس که وظیفه تعمیر موتور را نیز بر عهده دارند، مراجعه کنید. این کار سبب می شود تا بتوانید جلوی این مسئله را گرفته و اجازه ندهید که موتور خودروی شما در سربالایی ها فشار زیادی را تحمل کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید
مقالات مشابه