لوگو تعمیرگاه خودرو سورنا

بهترین تعمیرگاه گیربکس بنز در تهران کجاست؟      

بهترین تعمیرگاه گیربکس بنز در تهران کجاست؟      
بهترین تعمیرگاه گیربکس بنز در تهران کجاست؟      
آنچه در این مقاله می‌خوانید

یکی از مهمترین قطعات خودرو گیربکس است که کار اصلی آن آن انتقال قدرت از موتور به چرخ هاست. انتقال قدرت مرحله ای است که طبق گشتاور این اجازه را می دهد که موتور خودرو در دور یکسان به سرعت های بیشتری برسد. زمان خریدن خودرو یکی از مهم ترین مسائل انتخاب گیربکس خودروی شما است.

امروز در این مطلب از گروه سورنا با ما همراه باشید تا ابتدا انواع گیربکس‌های بنز و دلایل خرابی آن‌ها را با هم بررسی نماییم و در انتها بهترین تعمیرگاه در شهر تهران را به شما معرفی نماییم. آیا به دنبال بهترین تعمیرگاه گیربکس بنز (Benz gearbox repair shop) در شهر تهران هستید؟ آیا برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ماشین گران قیمت خود نمی‌توانید به هر تعمیرگاهی اطمینان نمایید و به دنبال معتبرترین تعمیرگاه تهران هستید؟

گیربکس چیست؟

گیربکس چیست؟

گیربکس یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های هر خودرو است. درجه اهمیت گیربکس در خودرو به قدری زیاد است که می‌توان آن را هم رده موتور خودرو قرار داد. اگر مقداری با مباحث فنی آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که دنده خودرو به جعبه دنده و یا همان گیربکس متصل است. هرگونه کارکرد اشتباه در قسمت گیربکس باعث تحمیل خسارت سنگین می‌شود. پس تعمیر گیربکس حتما باید در تعمیرگاه گیربکس بنز و به صورت تخصصی انجام شود.

انواع گیربکس بنز

شرکت بنز، گیربکس‌ های متنوعی را در خودروهایش استفاده کرده که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های مختلفی دارند و جایگاه مطمئن‌تر و بالاتری را برای این شرکت خودروسازی پیشرفته رقم زده‌اند. گیربکس های بنز همیشه از بالاترین سطح کیفیت بهره‌مند بوده‌اند، زیرا کیفیت و نوآوری استفاده شده در طراحی و ساخت جعبه دنده، همواره از امتیازات مهم شرکت‌های تولید‌کننده قطعات خودرو می‌باشد.

گیربکس بنز کلاس E

اولین بار در سال 2013 شرکت بنز از گیربکس 9 سرعته توسعه یافته در خودروهای کلاس E خود استفاده نمود. طبق ادعای مهندسان این شرکت، این مدل گیربکس ها پس از اجرای هشتاد و یک میلیون بار شبیه‌سازی توسط کامپیوترهای پیشرفته، طراحی و اجرا شده‌اند. سازگاری این مدل گیربکس بسیار بالاست و این یک قابلیت بسیار مهم در صنعت خودروسازی است.

گیربکس بنز کلاس AMG GT

گیربکس بنز کلاس AMG GT

در طراحی این مدل از گیربکس های دو کلاچ که مجهز به هفت دنده نیز می‌باشند استفاده شده است. آن‌ها نیروی موتور خودرو را به چرخ‌های عقب انتقال داده و تعادل را برای خودرو فراهم می‌کنند. این مدل گیربکس به جهت سازگاری خوب خود با موتور 469 اسب بخار که گشتاوری حدود 669 اسب بخار نیز دارد، یکی از قوی‌ترین موتورهای بازار شناخته شده است.

گیربکس بنز کلاس SLS

این سری بنز‌ها، قوی‌ترین خودروها با موتور مکشی هستند و شهرت آن‌ها به سبب وجود جعبه دنده‌ای با عملکرد فوق حرفه‌ای می‌باشد. این جعبه دنده به بهترین شکل ممکن توزیع وزن در قسمت پشت خودرو را به عهده گرفته است. در طراحی آن از هفت دنده و کلاچی دوبل که مشابه مدل فراری است، استفاده شده و نهایتا یک گیربکس بنز با عملکرد اتوماتیک و فراتر از انتظار روانه بازار شده است. در ادامه به بررسی دلایل خرابی گیربکس بنز می‌پردازیم و سپس بهترین تعمیرگاه گیربکس بنز را به شما معرفی خواهیم کرد.

چه عواملی منجر به خرابی گیربکس بنز می‌شود؟

چه عواملی منجر به خرابی گیربکس بنز می‌شود؟

گیربکس بنز از بهترین گیربکس‌های موجود در بازار است که توسط شرکت بنز ساخته و روی خودرو نصب می‌شود. بنابراین احتمال خرابی این گیربکس ها به شدت کم است. خرابی گیربکس دلایلی دارد که دیرکرد سرویس سالانه خودرو را می‌توان مهم‌ترین آن‌ها دانست.

سرویس سالانه خودرو

در سرویس سالانه میزان روغن گیربکس و درصد ماندگاری این روغن بررسی می‌شود. روغن گیربکس در واقع نوعی واسکازین است که باعث حرکت راحت‌تر چرخ دنده‌ها شده و از ساییدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. البته به دلیل مواجه نبودن با گرمای زیاد، میزان ماندگاری روغن گیربکس از روغن موتور بیشتر است. اما به هرحال این روغن نیز نیاز به تعویض به موقع دارد. در صورت عدم تعویض به موقع، صدمات جدی به چرخ دنده‌ها وارد شده و موجب شکستن آن‌ها و ایجاد خسارتهای مالی سنگین می‌شود. تعویض به موقع روغن گیربکس می‌تواند تا مدت‌ها خرابی گیربکس را به تعویق بیاندازد.

استفاده نادرست از دنده

مورد بعدی که به گیربکس صدمه می‌زند استفاده ناصحیح از دنده است. اگر دنده مرتبا بد جا می‌خورد و صدای ناخوشایند آن شنیده می‌شود، ممکن است دنده گیر کرده و بشکند. بعضا دیده شده که هنگام رانندگی دنده از جای خود در آمده و اصطلاحا در حالت خلاصی قرار می‌گیرد که نشان دهنده هرز شدن دنده به دلیل استفاده نادرست است.

دنده معکوس

دنده معکوس

حتما تا به حال اصطلاح دنده معکوس را شنیده‌اید. این کار برای استفاده از قدرت بیشتر موتور خودرو انجام می‌شود. رانندگان حرفه‌ای این کار را به درستی انجام می‌دهند، یعنی فشار روی گیربکس را تا حد امکان کاهش می‌دهند. اما متاسفانه رانندگان مبتدی به سبب نداشتن آگاهی‌های لازم، از دنده معکوس‌ها نابجا استفاده می‌کنند که باعث فشار به موتور و گیربکس شده و در نتیجه به خرابی و خسارت‌های سنگین منجر می‌شود. البته اکثر خودروهای بنز مجهز به دنده اتومات می‌باشند که احتمال خرابی دنده را بسیار کاهش می‌دهند.

سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک در چه زمانی انجام میشود؟

سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک در چه زمانی انجام میشود؟

سرویس گیربکس اتوماتیک بستگی به شرایط و نوع رانندگی دارد، اما در کل معمولاً توصیه می‌شود که سرویس‌های دوره‌ای بر اساس تعداد کیلومتر یا زمان صورت گیرد. برخی از تولیدکنندگان خودروها توصیه‌های خاصی در مورد سرویس گیربکس اتوماتیک خود دارند، بنابراین بهتر است که به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه کنید.

بطور کلی، سرویس گیربکس اتوماتیک معمولاً هر 30,000 تا 60,000 کیلومتر یا هر 2 تا 5 سال یک بار توصیه می‌شود. این سرویس‌ها شامل تعویض روغن گیربکس، تعویض فیلترها، و انجام چک‌های مربوط به سیستم‌های مختلف گیربکس اتوماتیک می‌شود.

همچنین، اگر هر گونه مشکل در گیربکس اتوماتیک شما ظاهر شود، بهتر است بلافاصله به یک کارگاه متخصص خودرو مراجعه کنید تا هر گونه خرابی یا نقص را به موقع تشخیص داده و اصلاح کند.

سرویس های دوره ای برای تعمیر گیربکس بنز

زمان یا مسافت سرویس های دوره ای گیربکس

توصیه برای مراجعه به تعمیرگاه گیربکس بنز جهت سرویس دوره ای

هر 30,000 تا 60,000 کیلومتر یا هر 2 تا 5 سال انجام سرویس گیربکس اتوماتیک، شامل تعویض روغن گیربکس، تعویض فیلترها و انجام چک‌های مربوط به سیستم‌های گیربکس اتوماتیک.
هر زمانی که مشکلی در گیربکس ظاهر شود بلافاصله به یک کارگاه متخصص خودرو مراجعه و مشکل را تشخیص داده و اصلاح کنید.

معرفی بهترین تعمیرگاه گیربکس بنز در شهر تهران

معرفی بهترین تعمیرگاه گیربکس بنز در شهر تهران

با توجه به مطالب فوق، مهم‌ترین راه جلوگیری از خرابی گیربکس و تحمیل خسارت‌های سنگین، بررسی سالیانه خودرو است و ضروری است این کار توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای و مجرب انجام شود تا مشکلات احتمالی خودرو را یافته و پیش از گسترش خرابی، به تعمیر و رفع آن بپردازد. گروه سورنا با پرسنل حرفه‌ای و متخصص در شهر تهران در خدمت شماست تا خاطر شما از بابت یافتن بهترین تعمیرگاه گیربکس بنز آسوده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های … با کارشناسان ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید
مقالات مشابه