لوگو تعمیرگاه خودرو سورنا

نگاهی به خودرو های برقی بی ام و

نگاهی به خودرو های برقی بی ام و
نگاهی به خودرو های برقی بی ام و
آنچه در این مقاله می‌خوانید

همه چیز درباره ی خودرو های برقی بی ام و (BMW electric cars) و اینکه این خودرو ها چه ویژگی ها، مزایا و معایبی دارند؟ خودروی برقیبه اختصار ئی‌وی، به خودرویی گفته می‌شود که از باتری‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند. اولین خودروهای برقی کاربردی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. در سال های اخیر شاهد جدالی در بین کمپانی های بزرگ خودرو بودیم که در آن رقابتی شدید جهت تولید پیشرفته‌ترین خودرو های برقی موج میزند.

از جمله کمپانی های قدرتمندی که در این نبرد بخصوص شرکت دارند، می‌توان به کمپانی بی‌ام‌و، مرسدس بنز و تلسا اشاره داشت. در این مطلب خاص تصمیم داریم تا به بررسی خودرو های برقی بی ام و  i4 و iX بپردازیم و ویژگی های آن‌ها را در زیر ذره‌بین چک کنیم؛ با ما همراه باشید تا با تمامی نکات جدید و بروز در رابطه با خودروهای برقی بی ام آشنا شوید.

خودروی کراس‌ اور تمام ‌الکتریکی بی ام و مدل ix

خودروی کراس‌ اور تمام ‌الکتریکی بی ام و مدل ix

در بین خودرو های برقی بی ام و مدل ix در کنار مدل i4 هر دو با یک کابین جدید و صفحه نمایش OLED خمیده تولید می‌شوند. این دو مدل از سیستم مبتنی بر فناوری 5G نیز برخوردار هستند. قبل از هر چیز باید بدانیم که خودروی ix در دو مدل مختلف ارائه شده است:

خودرو های برقی بی ام و – اولین مدل ix

اولین مدل ارائه شده ix در گروه مدل های SUV طبقه‌بندی می‌شود که با قیمت 77 هزار یورو به بازار عرضه شده است.

این مدل با قدرت ۲۴۰ کیلووات / ۳۲۶ اسب بخار می‌تواند در عرض 6.1 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این مدل 200 کیلومتر در ساعت بوده که به لطف باتری ۷۱ کیلووات ساعت، برد این اتومبیل به 425 کیلومتر می‌رسد..

خودرو های برقی بی ام و – دومین مدل ix

مدل دوم از قدرت بیشتری برخوردار است. این خودرو دارای موتوری با مشخصات ۳۸۵ کیلووات / ۵۲۳ اسب بخار است که در عرض 4.6 ثانیه شتاب می‌گیرد. این مدل از برد 640 کیلومتری و ظرفیت باتری ۱۰۵ کیلووات ساعت، برخوردار می‌باشد.

این محصول در محدوده قیمتی 83 هزار دلاری به فروش می‌رسد و از قابلیت هایی نظیر هدآپ دیسپلی، سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع، چرم طبیعی، سقف پانورامیک و… برخوردار می‌باشد.

باتری خودرو های ix بسته به مدل و موتوری که دارند تا 210 کیلووات شارژ می‌شوند. خودرو های برقی بی ام و می‌توانند در کمتر از 40 دقیقه حدود 80 درصد باتری را شارژ کنند! همچنین در بدترین شرایط تنها با ده دقیقه شارژ از قدرت لازم جهت طی کردن یک مسافت 164 کیلومتری برخوردار می‌شوند.

خودرو های برقی بی ام و – مدل i4

در بین خودرو های برقی بی ام و مدل i4 تفاوت چندانی با مدل استاندارد بنزینی خود ندارد و در محدوده قیمتی 55 تا 66 هزار دلار به فروش می‌رسد.

این مدل اسپرت چهار در، با شارژر AC در طول هشت ساعت به طور کامل شارژ می‌شود و تنها با ده دقیقه شارژ از انرژی لازم جهت رانندگی تا مسافت 150 کیلومتری برخوردار می‌شود.

ارزان‌ترین مدل i4 که محصول 2022 می‌باشد از قدرت 335 اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتن‌متری برخوردار است که سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در عرض 6 ثانیه فراهم می‌کند. شعاع حرکت این خودرو به همراه باتری های ۸۴ کیلووات ‌ساعتی، حدود ۴۸۳ کیلومتر برآورد می‌شود.

چشم انداز فناوری آینده با بی ام وی iX Flow

در میان خودرو های برقی بی ام و این محصول چیز دیگری است! متخصصان کمپانی «بی ام و» موفق شدند تا با استفاده از تکنولوژی کاغذ های الکترونیکی موجود در کتاب‌خوان های «کیندل آمازون» برای ساخت خودرویی اقدام کنند که چشم‌اندازی باورنکردنی از فناوری آینده را ارائه می‌دهد!

این خودرو می‌تواند درست مثل یک ماهی مرکب بین دو تم تیره و روشن تغییر رنگ دهد و طیفی از سایه‌ها و تریم های مختلف را بر روی بدنه خودرو به وجود آورد. به عبارتی صاحب این مدل می‌تواند با توجه به سلیقه شخصی خود نمای بیرونی خودرو را تغییر دهد.

بی ام وی iX Flow چطور تغییر رنگ می‌دهد!؟

بی ام وی iX Flow چطور تغییر رنگ می‌دهد!؟

روکش بدنه توسعه یافته این خودرو زمانی که توسط سیگنال‌های الکتریکی تحریک می‌شود، با توجه به فناوری الکتروفورتیک از این قدرت برخوردار است که رنگ های مختلفی را به سطح آورد و رنگ دلخواه راننده را به پوست بدن این خودرو تزریق کند.

شایان ذکر است که بدانیم این خودرو هنوز از تنوع رنگ برخوردار نیست و صرفا می‌تواند بین دو تم تیره و روشن تغییر رنگ دهد. گفته می‌شود در آینده نزدیک، شاهد استفاده از این تکنولوژی در خودرو های شخصی و وسایل نقلیه عمومی خواهیم بود.

سخن پایانی

این مطلب در سایت «سورنا» تعمیرگاه خودروهای لوکس تهیه شده است. شما می‌توانید جهت دریافت خدماتی از جمله تعمیر جلوبندی خودرو، نصب آپشن، سرویس دوره‌ای و… به این مرکز مراجعه فرمایید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید
مقالات مشابه